Sådan træner du bedst din ryg og dine balder i hjemmetræningen

Er du også træt af at du kan ikke få trænet din krop som du plejer nede i træningscenteret? Hjemmetræning kan absolut være godt, men når man er vant til at træne med masser af vægt på, så kan det godt gå hen og blive lidt kedeligt uden. Specielt din ryg og dine balder kan være rigtig svære at holde ved lige, når du ikke har mulighed for at gå i et træningscenter.

Opgrader dit træningsudstyr derhjemme

Træningscentrene er nu lukket for anden gang i løbet af Corona epidemien og ingen ved hvornår de åbner op igen. Derfor er det nu på tide at gøre alvor af hjemmetræningen. Det betyder også at du skal opgradere det udstyr du har til din træning derhjemme. Dels for at alle de mange timer du har brugt nede i træningscenteret ikke skal være spildt men også for at du ikke går død i din hjemmetræning. Der er masser af udstyr, som du kan købe til at bruge derhjemme. Specielt et vægtstangssæt vil kunne gøre underværker for din hjemmetræning. Med et vægtstangssæt har du nemlig mulighed for at træne stort set hele din krop med ekstra vægt på. Du behøver dermed ikke at skulle invitere i ret meget andet træningsudstyr til brug derhjemme.

Sådan træner du din ryg og dine balder med en vægtstang

Er du ikke vant til at træne med vægtstang? Det er ikke noget problem. Der findes masser af gode øvelser med vægtstænger og videoer der viser hvordan du udfører øvelserne korrekt. Du kan for eksempel sagtens bruge din nye vægtstang når du laver squat. Så tilføjer du ekstra vægt, og du får dermed trænet dine ben og balder bedre end uden vægtstangen. Dødløft er også en rigtig god helkrops øvelse, som du kan udføre med en vægtstang.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *